Stripchair på Balance

I fredags var jag på Balance för att prova mitt första pass under provapå-perioden – Stripchair. Det höll på att inte bli något av det alls, eftersom det var alldeles för många som ville träna i förhållande till antal platser. Jag vet inte riktigt hur säljarna på Balance tänkte där, när de har så många prova på-kampanjer samtidigt. Det kommer ju hundra pers extra bara från Blondinbella, och säkert lika många från Sparkibaken, och det skulle inte förvåna mig om de körde ytterligare nån kampanj samtidigt. Och ja, de flesta av de här människorna är antagligen tjejer, och det är inte så svårt att gissa vilket pass de vill testa. Stripchair är nytt och lite annorlunda, och finns inte på så många ställen. Klart det är många som vill testa! Dessutom har de ju inget organiserat kösystem, enligt min kompis som var där tidigare än jag så var det bara en massa tjejer som stod och hängde vid receptionen i väntan på att platserna skulle släppas, men ingen hade koll på vem som var där först.

Efter en del velande bestämde jag mig i alla fall för att jag skulle gå in och köra ett gympass istället – jag ville ju ändå testa gymmet också nån gång. Precis då meddelades det dock att de satte in ett extra pass direkt efter det ordinarie, så jag ringde tillbaka min kompis, och sen lyckades vi äntligen få plats. Jag kan inte påstå att det var det roligaste jag gjort nånsin, jag är alldeles för dålig på att ta koreografi nu för tiden, och kände mig mest väldigt bortkommen. Många av stegen försökte jag mest röra mig åt samma håll som de andra utan att riktigt få till rörelserna, men visst, det blev ju bättre och bättre ju mer vi körde igenom det. Inte blir det så superbra träning när man inte kan ta ut rörelserna ordentligt heller, men lite träningsvärk fick jag allt efteråt

Så, ja – mitt nuvarande intryck av Balance är lite kaotiskt, även om de löste problemet på enklaste sätt. Och sammanfattningen av Stripchair blir att det inte är min favoritträning, men att det kan vara kul som omväxling. Kanske ska jag till och med försöka köra ett pass till medan jag kan…

Det här inlägget postades i provapå, träning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Stripchair på Balance

  1. Ping: Dagens afro « Egen svett luktar bäst

  2. Ping: Balance, omgång två « Egen svett luktar bäst

  3. Ping: Återblick 2009 « Egen svett luktar bäst

Kommentera

