Improviserad backträning

Nä, det blev ingen kettlebells-träning ikväll. Återigen så var passet fullt när vi väl kom till Balance, trots att  det enligt personalen ”aldrig hänt förr”. Nä, men ni kanske inte haft hundratals människor extra som provtränar förr heller… Den här gången surade jag till mer, och började åka hemåt utan att riktigt lyckas bestämma mig för vad/om jag skulle träna nåt på Sats istället. Efter ett tag slog det mig dock att jag inte hade Sats-kortet med mig hur som helst, och att jag egentligen mest var sugen på att springa lite och få utlopp för min ilska. Eftersom backarna igår var så jobbiga kändes det passande att testa ett backträningspass – något jag aldrig gjort förr, jag brukar bara sticka ut och ”springa lite”.

Sagt och gjort, jag joggade iväg till en backe här i närheten och värmde upp lite, och sen körde jag. Fem snabba ruscher upp för backen och sen gåvila ner igen blev det. Ett ganska lätt backpass egentligen, men för att vara mitt första nånsin tycker jag definitivt det får godkänt. Använde som vanligt sportstracker-applikationen i telefonen, och tryckte på lap varje gång jag började eller slutade en rusch. Det gav de här tiderna (vilan var nånstans mellan 1:15-1:30):

  • 29.68
  • 27.48
  • 28.16
  • 27.55
  • 28.96

Att tiderna är något sånär lika och att jag inte sprang långsammare och långsammare känns som ett bra tecken! Hade dock kunnat pressa mig mer, och nästa gång blir det nog lite tuffare. Ska jobba lite mer på att få in back- och intervallpass i träningen i fortsättningen  – att bara köra ungefär lika långa pass i bekvämlighets-tempo kommer jag ju aldrig bli snabbare av.

Det här inlägget postades i löpning, provapå. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Improviserad backträning

  1. Ping: Balance, omgång två « Egen svett luktar bäst

  2. Ping: Återblick 2009 « Egen svett luktar bäst

Kommentera

