Mer kettlebells

Yes, det blev kettlebells ikväll! Kändes inte alls lika fullt på Balance längre, och så har de styrt upp rutinerna för tillfälliga kort. Nu fick jag skriva upp mig på en lista, och sen fick jag hämta ut en biljett fem minuter innan passet, i mån av plats. Jobbigt om man inte får nån plats visserligen, men idag var det inga problem.

Själva passet var precis lika roligt som förra gången, men det kändes svårare rent tekniskt. Det förra jag var på var mer av ett nybörjarpass, och körde ganska så enkla övningar – här var det andra och lite mer komplicerade grejer som gällde. Dessutom var det ingen där som aldrig kört kettlebells förut – vilket ledde till att instruktören verkade förutsätta att alla hade järnkoll. När vi skulle göra en turkish get up gich hon till exempel igenom den väldigt snabbt, med orden ”jag kan väl visa den, om det är nån som inte sett den, men det tror jag nog ni har”. Jag gapade som en fågelholk och fick visserligen extra hjälp, men det känns ändå synd att utgå från att alla kan. Det gick lite väl snabbt ibland också, och även om hon sa att vi skulle vänta tills alla var färdiga gick hon ibland vidare med nästa övning ändå. Hur som helst så avslutade jag i vanlig ordning med att sitta och flina lyckligt under stretchen :)

I videon nedan använder de visst en hantel istället för kettlebell, men det är ändå en turkish get up som han gör.

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Det här inlägget postades i kettlebells, provapå, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Mer kettlebells

  1. Ping: Måndagkväll på Balance « Egen svett luktar bäst

Kommentera

