Juldagsträning

Det är inte lätt att hitta pass att gå på, så här runt alla helgdagar. Idag bjöd i alla fall SATS Medborgarplatsen på spinning och core, så jag pallrade mig dit, även om det lockade lite att bara vara hemma och slappa. När jag väl kommit iväg blev jag däremot helt sjukt peppad, hade ätit bra frukost och tyckte allt skulle bli jätteroligt. Tyvärr blev jag lite sen in i cykelsalen (lätt hänt första gången på ett center… jag blir knäpp av att försöka följa skyltar och leta mig fram i konstiga gångar åt alla håll), och fick en cykel där styret inte gick att flytta fram eller bak. Flera andra cyklar verkade också vara trasiga i varierande grad, vilket var lite förvånande – att hålla spinningcyklarna i fungerande skick känns som ett minimikrav när man driver ett gym…

Passet drog igång, och jag som var inställd på en ganska tråkig, förkoreograferad 30 minuters-klass blev glatt överraskad när instruktören istället rivstartade sitt eget pass. Superbra musik, välriktat peppande, och jag blev alldeles lycklig av att se salen helt fullsmockad när jag kollade i spegeln framför mig. Det är extremt sällan en cykelklass är helt full, tycker jag, och det var riktigt häftigt att se.

Core efter det, som inte kändes supereffektiv. Jag gillar inte riktigt det nya passet, har inte fattat alla övningar, och det känns som att det mest är situpsen som känns. Och situps är verkligen inte min favoritövning… Men sen kom det bästa, när jag gick förbi fria vikterna och såg att det fanns en hel radda med kettlebells. Blev tvungen att leka lite, och körde lite improviserade svingar och pressar. Försökte fokusera mest på axlar och armar, som ju inte fått jobba så mycket innan. Kul!

Det här inlägget postades i core, kettlebells, spinning/cykling, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

