2009 års sista löppass

…inträffade förstås inte idag, utan igår, men då hann jag aldrig blogga om det. Löpningen föranleddes av ett blixtbesök på Löplabbet, där vi köpte slipstoppers för att klara halkan. Mina fötter var förstås i en riktig mellanstorlek (38), så jag får böka lite för att få på storlek 35-38 på skorna, men när de väl var på plats funkade det riktigt bra. Passade på att köpa en mössa i funktionsmaterial dessutom, så nu kan jag inte skylla på varken kyla eller halka längre (och ja, jag är ganska förtjust i att köpa träningsprylar också, det kan ha spelat in lite…)

Bilder lånade från Löplabbet

Jag är väldigt nöjd över att vi kom ut! Hade inga stora tankar om längd eller kvalité, med tanke på väglaget och temperaturen, men det blev åtminstone 5 km. Bitvis kändes det tungt, och jag sprang och störde mig på att jag får så hög puls när jag springer. Just vid löpning drar min puls alltid iväg så extremt mycket, jämfört med annan träning. Nu hade jag en medelpuls på 80%, trots väldigt lugn jogg, och det är klart jag tycker det är jobbigt då… Förhoppningsvis är det väl bara att kroppen är ovan vid just löpning, så det kanske ger sig. Men så länge tror jag att jag borde bortse från pulsklockan just när jag springer, eftersom det mest gör mig sur och får mig att vilja ta det ännu lugnare för att få ner pulsen…

Det här inlägget postades i löpning, pulsträning, träning, träningsprylar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 2009 års sista löppass

  1. Miranda skriver:

    Ja, slistoppers är välspenderade pengar :) ang pulsen, tänk på att både underlaget och kylan gör nog sitt för att höja pulsen lite extra tror jag!

  2. annastei skriver:

    Miranda: Ja, jag trodde snön skulle försvinna igen, men det verkar den inte göra… Du kanske har rätt om pulsen, men den brukar vara rätt hög under alla löppass, oavsett väder. Känns lite störigt att just löpning ska vara så knepig för min kropp. Men men, det är väl bara att fortsätta öva…

Kommentera

