Lördag med dubbelpass

Idag bjöd SATS Hornstull på spinning och yoga timmarna efter varandra. Det måste ju vara meningen att man ska köra båda då, tänkte jag glatt och bokade.

Spinningen inleddes ganska lugnt – lång uppvärmning, och sen ett par backar där det enligt instruktion var helt ok att inte ta ut sig helt. Det riktigt tuffa kom nämligen efter återhämtningen, när det var dags för nio olika intervaller på mellan 30 och 55 sekunder. Ganska lång återhämtning emellan, men mina ben var trötta och jag fick kämpa på rätt bra ändå. På de sista intervallerna var jag dock olydig och satt ner, istället för att stå. Jag tycker det är väldigt svårt att ”spurta” stående, och pulsen går ju upp minst lika bra sittandes, för mig i alla fall.

Efter spinningen var det dags att smita iväg till yoga-salen, där passet nästan redan börjat. Klampade in med mina cykelskor och kände mig rätt störande, men jag lyckades i alla fall få ner min matta i ett hörn av den väldigt fulla salen, och så var det bara att försöka ställa om fokus och köra. Aj aj aj, de inledande hundarna är verkligen inte sköna, speciellt när man inte yogat på ett tag… I övrigt var det ett ganska ”snällt” pass utan så mycket styrkeövningar. Allt går ju lite snabbare och man måste anpassa sig mer när det är så många, jämfört med den lilla grupp jag är van att yoga i, men jag tycker ändå det gick riktigt bra. Skönt att sträcka ut och vrida lite på ryggen, vilket är ett av mina främsta mål med yogan.

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Det här inlägget postades i spinning/cykling, träning, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

