Test-tränad

Jodå, cyklandet gick bra! En kvart trampade jag på, utan protester från foten. (Däremot protesterar typ hela resten av min kropp när jag kör ”vanlig” motionscykel… varför måste man sitta så konstigt, kan de inte gå att ställa in som en spinningcykel, så man slipper sitta så långt fram?) Tänkte jag skulle testa crosstrainer också, men hade glömt att de crosstrainers som finns på SATS Marievik är lite… märkliga. Fötterna rör sig liksom i samma banor fram och tillbaka, istället för att gå runt, och det rörelsemönstret passar inte mig alls. Gick bort till hantlarna och körde lite axlar och armar istället, och sen avslutade jag med lite rygglyft och plankor.

Jag saknade en riktig plan för styrketräningen, och det var rätt mycket folk, så det blev väl inte superintensivt. Huvudsyftet för dagen var ändå att testa foten, och det gick ju bra! Kör jag nåt liknande pass till så kan jag förhoppningsvis börja med lite spinningpass hyfsat snart.

Det här inlägget postades i skada/rehab, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

