Sjukgymnast

Idag var det dags för besök hos sjukgymnasten. Jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig, eftersom jag aldrig varit hos en sjukgymnast förr. Jag trodde väl mest att jag skulle få lite övningar att göra, och det fick jag också. Det som förvånade mig var däremot att hon använde nån slags laser på foten och fotleden. Jag fattade aldrig riktigt hur det funkade, men det skulle tydligen vara bra… Mest kändes det som att det blev lite varmt och liksom ”burrade” under huden.

Tills vi ses nästa vecka ska jag göra samma övningar som vi gjorde idag, nämligen:

* Pressa foten nedåt, från kroppen, med gummiband som motstånd.

* Pressa foten uppåt, mot kroppen, med gummiband som motstånd.

* Ha foten platt på ett papper/handduk och skrynkla ihop det genom att knorva ihop tårna.

* Sätta foten på en boll och rulla dels fram och tillbaka, dels i cirklar.

* Stå på ett ben, ca 10 sek åt gången.

Att cykla motionscykel, som jag testade i helgen, var också ok, men spinning var inte aktuellt, eftersom jag inte ska stå och cykla. Och springa är förstås inte att tänka på… Suck, jag som längtar efter att svettas! Nu kan det mest bli lite halvhjärtade styrkepass.

För övrigt tyckte jag knappt att nånting vi gjorde var jobbigt eller gjorde ont… Jag kände mig nästan fånig när hon hela tiden undrade om det gjorde ont medan hon klämde, och när vi gjorde övningarna… Om jag inte har ont, vad gör jag där liksom? Men kanske blev det bara en lite fördröjd reaktion, för när jag gick därifrån och åkte hem gjorde det plötsligt betydligt ondare än vanligt. Det måste ju ändå vara lite bra – då har övningarna gett nåt resultat!

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Det här inlägget postades i skada/rehab. Bokmärk permalänken.

Kommentera

