Övningsträning

Gymmet hann stänga innan jag hann dit idag, så nån ordentlig träning har det inte blivit. Däremot har jag testat lite hemma, för att se vad jag skulle kunna göra för övningar… Fick för mig att benböj och utfall kanske skulle fungera vid det här laget, men det gjorde lite för ont. Däremot försökte jag mig på lite solhälsningar och liknande, och lite yoga tror jag faktiskt jag skulle klara. Det beror förstås på vilka övningar man gör, men så länge de flesta av de vanligaste känns ok kan man ju alltid modifiera lite. Nu ska jag bara orka gå upp tidigt på fredagarna igen också, det har jag ju helt vant mig av med när jag inte yogat sen innan jul…

Var hos sjukgymnasten i morse också, och fick ännu fler övningar, så nu ska jag till exempel göra tåhävningar också. Däremot är vristen fortfarande lika svullen som första gången jag var där, för två veckor sen. Det stör mig lite – även om det känns att styrka och rörlighet blir bättre tror jag inte jag kommer få springa eller spinna så länge det är svullet. Och borde inte svullnaden också bli bättre nån gång?

Det här inlägget postades i skada/rehab, yoga. Bokmärk permalänken.

Kommentera

