Sats Sports Night

Jag la undan mobilen bland alla andra grejer innan jag klev ut på golvet, så jag har inte en enda bild att leverera. Däremot kan jag sammanfatta kvällen som kul! Trots det tänker jag börja med att lista de dåliga grejerna – eller egentligen var det kanske bara en, för allt hängde ihop med tidsplaneringen. Från det att Globen öppnade var det en halvtimme planerad för 2000 pers att ta sig in i lokalen, hitta omklädningsrum, byta om och bli klara. Själv klev jag ut på golvet ett par minuter innan utsatt tid, men det var nog många som var senare. Det spelade förvisso ingen roll, för sen hände ändå ingenting på 10-15 minuter… Efter det kommer VD Kent Orrgren ut och vill prata med oss, och dessutom visa två filmer. Vi tittade frågande på varandra och undrade om vi skulle få träna nån gång. Eftersom vi hade planer efter eventet visste vi att vi inte hade jättegott om tid heller. En halvtimme försenat började i alla fall själva träningen, och då blev det åka av!

Jag känner inte till instruktören Fredrik Sjöberg sen tidigare, men jag förstår om han är populär, för han var väldigt bra! Tydliga instruktioner och mycket pepp, och att få hela Globen med sig uppifrån en scen är jag inte övertygad om att vilken instruktör som helst skulle klarat. Jag är fortfarande osäker på vad temat för passet var… någon sa crazy, men det var inte så tydligt. Mest liknade det ett ganska tufft gympapass på Friskis och Svettis – hopp och steg och knälyft, och ganska enkel och repetitiv koreografi. Själv kände jag mig som en tant, eftersom jag hela tiden fick trampa fram och tillbaka istället för att studsa, som de andra. Trots det fick jag upp pulsen rätt bra, åtminstone i den första pulstoppen. Nästa pulstopp skulle uppnås enbart genom att springa runt, och att hoppa på olika sätt, så då tackade jag för mig och försökte kolla in utställningsarean istället. Inte mycket av intresse där, om man inte var väldigt väldigt törstig. Minst tre olika drycker fanns att provsmaka, och sen… inte så mycket mer.

Men som sagt, kul var det, och hade jag inte varit skadad hade jag naturligtvis kunnat vara med mer på träningen. Till nästa gång önskar jag mig en rimligare tidsplanering (som följs!), fler pass, bättre goodiebag (nåt att äta eller en roligare tidning hade inte varit dumt) och fler event runt omkring. Av de tävlingar som utlovats såg jag t ex ingenting…

Det här inlägget postades i konvent/event, provapå. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sats Sports Night

  1. emliscious skriver:

    du var inte heller så imponerad hör jag
    nej de kunde göra det heeeeeeeeelt klart mycket bättre! men de kanske de gör till nästa år!?
    men å andra sidan får man ta in i beräkningen att det var gratis, det är sällan event. men sure, med deras samlade resurser och kunskap kunde fått till nåt häftigare =)

Kommentera

