Mag-tips för spinning

Under min supermorgon blev massören glad över att jag redan värmt upp kroppen. ”Då är halva mitt jobb gjort”, som hon uttryckte det. Dessutom gav hon (som även är utbildad PT) ett spinningtips som jag tror kan vara bra. Innan ett spinningpass tyckte hon nämligen att man kan köra lite mage och ländrygg – för att liksom aktivera och värma upp musklerna, så man lättare kan använda dem under själva passet. Jag tyckte det lät smart! De musklerna ska ju användas för att hålla upp överkroppen under hela passet, men i vanliga fall värmer man ju aldrig upp den delen av kroppen under ett spinningpass. Det är kanske ett tips som är viktigare om man brukar få problem, och få ont, men det kan ju även fungera i förebyggande syfte.!

Det här inlägget postades i spinning/cykling, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

