Misslyckad och lyckad shopping

Jag är superbra på att shoppa. Åtminstone när det gäller träningskläder. Och allra helst sånt jag inte behöver. När det är nåt jag verkligen behöver köpa däremot, då är det hopplöst. Jag har letat skidkläder ett tag utan att hitta nånting alls. Ja, om man inte vill betala flera tusen per plagg alltså, men det vill inte jag. För tillfället har jag ungefär tre skiddagar om året, så då behövs inget märkvärdigt egentligen. Här om dagen var jag ute och letade igen, men kammade alltså noll. Däremot råkade jag komma hem med (ytterligare) en löparjacka…

Som om det inte räckte med de två jag redan har, liksom. Och för tillfället kan jag ju inte ens springa, men det hoppas jag ska lösa sig snart. Jag försvarar mig med att den var på halva priset! Och så är den snygg, och jag tror den är grymt bra. Dessutom lyckades jag till slut, idag, köpa skidkläder också! Efter att ha letat på massa ställen i stan hittade jag dem förstås i gallerian vid min närmsta t-banestation, dvs där jag går förbi varje dag…

Inget supermärkvärdigt, men för mina behov duger det utmärkt (jag fick med byxor till också…) Det är lite lustigt att det tydligen var herrmodell, däremot. Jag gick ner en storlek, och då passade det finfint – sen struntar jag i om jackan är mindre insvängd i midjan, eller vad skillnaden nu kan vara.

Så egentligen kan man ju säga att båda köpen var lyckade. Nu längtar jag både till vinter- och till vårsport!

Det här inlägget postades i blandat, träningskläder. Bokmärk permalänken.

Kommentera

