Träningskärlek

Jag är ofta ganska petig med vad jag tycker om instruktörer. Väldigt petig, till och med. Många är de instruktörer som jag ratat utan att ens ge dem en andra chans. Jag vill ha kvalité och fokus när jag tränar – annars är det som ingen vits med det – och är det gruppträning så ställer det höga krav på den som instruerar. Jag vill ha nån som är tydlig och har ett enkelt upplägg – men som ändå utmanar mig. Någon som peppar och pushar mig att ge lite extra. Nån som har bra musik, och som följer musiken (instruktörer utan taktkänsla göre sig icke besvär). Nån som har kontakt med deltagarna och inte bara kör sitt eget race, och nån som kan uttrycka sig och förklara. Nån som har koll på tekniken – både den som instrueras, och den teknik som instruktören själv använder. Nån som är glad och positiv, men utan att vara flamsig eller hysterisk. Och utan att tappa fokus. Jag är där för att träna, då vill jag träna. Hårt.

Ikväll uppfyllde Fredrik Sjöberg allt ovanstående. Han peppade, instruerade, skämtade och hade ibland övningar som jag tyckte var helt fysiskt omöjliga. Men han fick mig ändå att försöka. Det var ett riktigt bra pass, efteråt var jag fulltankad av ny energi och promenerade hemåt med ett leende på läpparna. Tyvärr kommer Fredrik befinna sig på Mallorca de närmsta veckorna, men när han är tillbaka kommer jag garanterat också vara det. Mer träningsglädje, och mer Fredrik Sjöberg till folket!

Det här inlägget postades i inspiration, träning. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Träningskärlek

  1. kajakrille skriver:

    Jo, träningsledare är allt!

  2. Ping: Torsdag « Egen svett luktar bäst

  3. Ping: Veckans träning v 14 « Egen svett luktar bäst

  4. Ping: 2010 i backspegeln | Egen svett luktar bäst

Kommentera

