Snorkk-sambo

Min sambo skulle hem till sina föräldrar en sväng idag, och när vi dessutom pratade löpning så föreslog jag att han skulle springa hem därifrån (snorkka, eller transportlöpa, alltså). Han klev just innanför dörren, och verkar ha fått till både ett bra pass och en rolig runda. Jag blir lite avundsjuk – att springa sådär och leta rätt väg och inte riktigt veta vart man är på väg tycker jag är superkul. Att hans pannben är hårt nog för att springa på och orka hela vägen, trots att han tidigare aldrig sprungit så långt, är förstås imponerande också. Jag längtar tills jag kan börja springa igen, jag med, men till dess får jag leva på hans löparglädje!

Det här inlägget postades i inspiration, löpning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

