Röhnisch-peppad

Röhnisch-kvällen var verkligen lyckad, och jag är väldigt nöjd med att jag gick dit. Beas föreläsning var väldigt bra och intressant, och handlade mycket om egen utveckling, och vad man kan göra för att hjälpa kroppen och hjärnan att hitta balans, och hur man kan fokusera på målet, och vad som faktiskt går bra, istället för att fokusera på det som går dåligt. Det finns inte en chans att jag kan lyckas återge allt hon nämnde, men till exempel pratade vi om triggers, och om hur olika rörelser i kroppen (diagonala rörelser, och rotationer, t ex) faktiskt kan hjälpa hjärnan att hitta balans. Jag har väldigt lätt att avfärda såna teorier som flum, men det är fascinerande när det visar sig att det faktiskt finns en sån tydlig koppling. Tänk att kunna ”programmera” hjärnan till ett bättre tillstånd, bara genom att röra sig enligt vissa mönster! Och en liten extra morot för att hålla uppe den yoga-vana jag trots allt fått in, för den innehåller ju t ex många långsamma rotationer.

Påsen på bilden är tyvärr alldeles för liten för att innehålla ett par byxor. Jag hittade helt enkelt inga som jag riktigt gillade. Däremot köpte jag på mig Röhnisch’s omtalade trosor för att testa om de är så bra som alla säger.

Kul att få se så många bloggare ”på riktigt” också. Jag pratade med långt ifrån alla, men det blir säkert fler tillfällen, och oavsett så var det kul att ses!

Det här inlägget postades i blandat, hälsa, inspiration, träningskläder. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Röhnisch-peppad

  1. Ping: Torsdag « Egen svett luktar bäst

  2. Ping: 2010 i backspegeln | Egen svett luktar bäst

Kommentera

