Morgonspinning

Tisdagsmorgon har betytt spinning de senaste veckorna, och så även idag. Som vanligt, fast ändå inte riktigt, eftersom Terese låg hemma och var sjuk. Istället fick vi en vikarie som instruktör, som jobbade mycket med uthållighet. Hela 15 minuter lång uppvärmning, och sen två stycken partier där vi skulle ligga på runt 85% puls – eller, som han uttryckte det – där vi precis kunde hålla andningen nere i magen, men den hoppade upp i bröstet så fort vi tappade fokus minsta lilla. Varje sånt parti skulle vara 6-7 minuter långt, och ackompanjerades av… Ja, jag vet inte vad jag ska kalla det, riktigt. Flum-musik? Det var några låtar från Cirque de Solei, och nån från Alice i underlandet. Det finns säkert de som föredrar att ha en sån, lite mer suggestiv ljudmatta, när de spinnar, men själv föredrar jag mer taktfasta låtar med ett driv som man kan haka på. Inte heller kände jag för att köra så hårt, så tidigt på morgonen – min kropp är inte riktigt vaken – så jag körde lite mitt eget race. Försökte hålla mig på nån slags medelpuls och siktade runt 75-80% och uppåt, men pulsen var inte riktigt med mig idag. Blev ett lågintensivt pass istället, där jag som mest tog mig upp på 84% puls. Bra det med!

Det här inlägget postades i pulsträning, spinning/cykling, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

