SatsCorePulse

Jag har fortfarande inte hunnit med den missade löpningen, men idag tog jag mig iväg på det planerade CorePulse-passet. Första gången jag testade, och jag tror jag gillade det. Som vanligt hänger man inte med helt första gången, men om jag går ett par gånger till, och får lite mer koll på hur det funkar så tror jag det kan bli grymt bra träning. Kändes lite skumt i början, innan jag lärt känna brädan, men jag kom ändå in i det ganska snabbt. Hade hög puls passet igenom i alla fall, och det var bara ett par hoppövningar som jag kände att jag fortfarande behövde vara försiktig med. Nästa pass kommer jag nog försöka gå för en annan instruktör, däremot. Jag vet inte om det var ljudet eller instruktören det var fel på idag, men det var väldigt svårt att höra vad hon sa. Däremot pratade och skrek hon mest hela tiden, vilket gjorde att hon kändes väldigt… skränig. Och ändå visste man inte hela tiden vad som skulle hända, utan fick hålla koll på instruktören och kika på vad folk omkring gjorde.

Hade en medelpuls på 68% enligt min klocka, men med tanke på att den inte alls var med i matchen i början av passet så stämmer nog inte det så bra. Jag stör mig på att det ändå blir sådär ibland… plötsligt känner klockan inte av någon puls alls från pulsbandet, och jag tycker ändå att jag blöter det ordentligt, sköljer alltid pulsbandet efter träningen, tvättar regelbundet osv. Finns det något mer tips som jag har missat?

Det här inlägget postades i provapå, pulsträning, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

