Crosstraining – check!

Jag är så sjukt nöjd med mig själv för att jag gick på crosstraining-passet (dvs cirkelträning, PT-cirkel eller vad man nu vill kalla det). Jag var lite orolig att det skulle bli spyfys och att jag skulle känna mig svag och inte orka nånting, men dagens pass var perfekt. Grymt jobbigt, men ändå precis så jag tog mig igenom. Heja mig!

Vi körde 60 sek arbete, sen 30 sek vila, så 60 sek igen, och så var det dags för byte. Stationerna bestod av:

1. Roddmaskin

2. Armhävningar med händerna på stepbrädor (och med ”hopp” mellan brädorna och golvet för den som orkade)

3. Dips från stepbräda

4. ”Woodchopper” med body bar mot ett stort traktordäck

5. Benböj + drag till hakan med kettlebell

6. Stående lyft av viktplatta, i en cirkelformad rörelse från höft till höft

7. Springa över golvet med kompisen hängande bakom (vad ÄtaTränaKämpa brukar kalla för ”hästen”, skulle jag tro…)

8. Stående, framåtlutad rodd med viktplatta resp bakåtlutad rodd ”hängande” i romerska ringar

9. Ligga på rygg med benen rakt upp, medan kompisen hela tiden försöker putta ner dem mot golvet

10. Variationer av plankan, inkl sidoförflyttningar och indragna knän

11. Plankan med armarna på boll, där vi skulle ”knäa” bollen

Vi hann lite drygt ett varv, så jag fick göra station 6 och 7 två gånger. Glad att jag slapp plankan-stationerna fler gånger, för shit vad jobbigt det var! Bara att ha armarna på en boll var nog jobbigt, att dessutom behöva röra sig och förflytta tyngdpunkten sved ordentligt. Uppenbarligen något att öva på!

Jag hade sjukt kul i alla fall, och att få in ett sånt här pass regelbundet vore nog inte så dumt alls. Ska se om jag hittar nåt som passar in i schemat…

Det här inlägget postades i styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Crosstraining – check!

  1. Ping: Crosstraining « Egen svett luktar bäst

Kommentera

