Mat på jobbet

För ett tag sen fick vi Mat på jobbet där jag jobbar. Det går ut på att det finns kylar med allt från nötblandningar och yoghurt till godis och glass, och om man har ett speciellt Mat på jobbet-kort kan man handla av detta. Pengarna dras sedan från ens konto i efterhand. Jag tyckte det var jättebra att de kom – tidigare fanns ingen möjlighet att handla nånting alls, utan att gå till gallerian 5 min bort. Men det kräver ju lite disciplin förstås, så man inte går och köper godis varje dag bara för att det finns. Här om dagen kom en sammanställning för vad jag köpt hittills, dvs ett facit – har jag skött mig eller inte? Det kan sägas att mitt mål är att äta mellis varje dag runt kl 16 – ibland har jag med mig frukt och liknande, men ibland kompletterar jag med att köpa något. Dessutom har det hänt att jag köpt något precis när jag går hem, för att överleva hemresan, och någon gång har jag köpt lunch. Bortser man från att mitt mellanmål uppenbarligen äts lite för sent ganska ofta (skärpning!) så tycker jag att jag skött mig riktigt bra! Lite kul (och bra) att få en regelbunden koll sådär :)

Yoghurt och Wasa Sandwich är uppenbarligen mina vinnare. Men i fortsättningen ska de ätas lite tidigare…

Det här inlägget postades i blandat, hälsa, kost. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mat på jobbet

  1. Ping: Jag kom, jag sprang, jag segrade « Egen svett luktar bäst

  2. Daniel skriver:

    Mmmm… vaniljmus

Kommentera

