Tillbaka

Jag är tillbaka i Stockholm, och kan konstatera att jag gjorde helt rätt som packade ner träningskläderna. Två uppsättningar fick åka med, och två gånger har jag tränat. Inga fantastiska kvalitetspass kanske, men sjukt skönt att få röra lite på sig, när jag i övrigt mest suttit på konferensföredrag hela dagarna, och ätit och druckit gott på kvällarna. Och innan båda träningspassen var jag lite irriterad och grinig, och efter båda blev jag lugn och glad och avslappnad. Magiskt!

Jag inledde med ett löppass i Valencia under sen eftermiddag – dåligt val av tid, för det var sjukt varmt, men å andra sidan var det riktigt najs att kunna springa i T-shirt och kortare tights. Det var lite svårt att hitta vettiga ställen att springa på också, när jag bara började från hotellet. Det fanns ett par parker i närheten, men de var extremt små, och på nåt ställe sprang jag förbi ett killgäng som började ropa efter mig… Inte så att det var hotfullt eller nåt visserligen, men jag bestämde mig ändå för att ta mig därifrån då. Sprang lite på gatorna tillbaka, och blev uttittad av de lokala spanjorerna, men det kan man ju bjuda på.

Ett par dagar senare tog jag mig ner till hotellgymmet innan middagen. Jag hade ingen riktig plan, men jag hade lite ont om tid, och jag ville inte bli alltför rödflammig och svettig, eftersom jag var tvungen att snabbt göra mig i ordning inför middagen direkt efter. Som upplagt för lite kravlös, improviserad funktionell träning alltså! Nu visade sig gymmet vara ganska litet dessutom, så det var rätt lagom att bara kolla runt lite och göra det jag kände för. Lite löpband, crosstrainer och roddmaskin fick utgöra nån form av uppvärmning, och sen supersettade jag lite latsdrag, suitcase deadlift, sidolyft med hantel, bicepscurls, några situps och en cirklande svingrörelse med viktplatta, för att avsluta med lite benböj med hantlar ovanför huvudet. Sen var jag nöjd! Tänkte tyvärr inte på att ta med mig kameran ner, men roddmaskinen var typ världens bästa. Den hade inbyggt vågskvalp! Hjulet som snurrar runt när man ror var halvfyllt med vatten som började snurra runt och brusa för varje roddtag – helt grymt, varför är inte alla roddmaskiner så!?

Kryssade runt bland småfontäner i en park…

…och tittade på fina blommor.

Det här inlägget postades i blandat, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

