Den Late Löparen

Det har varit jag det, den här veckan. Sen jag kom hem från Spanien sent i onsdags natt har jag varit segare än segast, och struntat i precis alla planerad träning (japp, jag kom inte ut på nån löprunda idag heller…). Att sova för lite och dricka alkohol varje kväll, sex dagar i rad, är tydligen inte så snällt mot kroppen… surprise, surprise. Att hemresan tog över 13 timmar, och att jag bara fick sova fem timmar innan det var dags att gå upp och jobba hjälpte förstås inte heller. Och jo, nog hade jag kunnat tvinga ut mig själv på en löprunda åtminstone nån gång under helgen, men nä. Det blev inget. Jag får bara hoppas att kroppen tagit till vara på viloveckan, och är taggad nu, för nästa vecka blir det hårdkörning igen!

Det här inlägget postades i blandat, vila. Bokmärk permalänken.

Kommentera

