Yoga-fail

Jag misslyckades just med ett yoga-pass… i så hög grad att jag inte ens kom dit.

Jag har sällan speciellt gott om tid på mig när jag ska iväg på nåt, men idag hade jag lätt hunnit dit i tid. Om jag inte, efter att ha gått en bit, kommit på att jag varken hade Sats-kortet eller nån form av legitimation med mig. Tänkte fula ord, och vände om, och småjoggade tillbaka hem. Slet åt mig kortet och cykelnyckeln och sprang ner på gården igen – jag har inte använt cykeln sen förra sommaren, men tänkte att med den skulle jag komma fram åtminstone lite snabbare. Och i så dåligt skick kunde den väl inte vara att jag inte skulle kunna cykla ens den korta sträckan? Eh, jo… var precis på väg ut från gården när jag insåg att det inte var nån luft i däcken. Och med sju minuter kvar tills passet började kändes det inte som nån idé att försöka hinna längre.

Bläh… jag som hade träningsdejt och allt! Nu sitter jag i soffan och surar istället, och ska försöka omvandla den energin till att ge mig ut och springa istället…

Det här inlägget postades i träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Yoga-fail

  1. Ping: Den Late Löparen « Egen svett luktar bäst

Kommentera

