Välförtjänt vila

Idag står det vilodag på schemat, och det är verkligen en himla tur – jag hade inte orkat träna nåt hur gärna jag än velat.

Igår var det löpträning inför Midnattsloppet, som bjöd på 3-minuters-intervaller. Puh. Jag tyckte ju 2-minuters-intervallerna för två veckor sen var precis lagom och sprang runt och kände mig stark, men tre minuter var verkligen mycket värre. Dessutom var jag inte alls lika taggad, vilket kändes redan när vi skulle börja. Vet inte om jag ätit för dåligt eller om det var det att jag knappt sprungit på två veckor, men kroppen var inte alls med. Och när uppvärmningen drog igång i 5:45-tempo kände jag mig ännu klenare. Så snabbt springer jag inte ens 5 km, det är riktigt snabb uppvärmning för min del! Sen drog vi igång, det var fem intervaller som gällde, med två minuters gåvila emellan. Efter första intervallen tyckte en av tränarna att det ”liknade uppvärmningstempo” men jag var likväl helt slut. Under andra intervallen blev jag nästintill kräkfärdig, och efter det var vi över på Årsta-sidan av viken, där det är betydligt mer kuperat. Jag är verkligen jättedålig på att springa i backar. Jag orkar inte springa uppför, och jag kan inte slappna av och släppa på tempot på vägen ner. Tränarna jagade på och peppade, men jag blev bara tröttare och tröttare – periodvis var det jobbigt att ens fortsätta springa, så tempot var gissningsvis inget att hurra för. Men jag tog mig igenom intervallerna i alla fall, och fann mig till sist stående ungefär så långt från tanto man kan komma. ”Bara” att jogga hem då, och igen drog gruppen iväg i ett i mitt tyckte ganska högt tempo. Uppförsbackarna mot Årstabron gav anledning till lite gåvila, och sen var vi ju praktiskt taget hemma. Drabbades av håll på slutet och avslutade med att kvidandes och grimaserandes promenera den sista biten.

Kom hem och försökte äta middag, men jag var så trött, och på gränsen till illamående, att kroppen inte ens kände sig hungrig. Tvingade långsamt i mig maten och funderade över hur jag skulle orka hålla mig stående i duschen – jag var verkligen helt slut! Till slut släpade jag mig in i duschen ändå, piggnade till lite under varmvattnet, och gick sen och la mig och somnade. Och idag är jag alltså rätt seg fortfarande. Dessutom är jag sugen på att äta en massa onyttigheter, och drömmer om såväl godis och chips som kakor. Är det kroppens sätt att be om energi kanske? Men vad hände – hur blev jag trött? Intervaller ska ju vara jobbigt, och 8,8 km löpning och hålligång under en timme tar på krafterna, men att knappt orka röra sig efteråt känns lite överdrivet. Nåväl – inte mycket annat att göra än att ta det väldigt lugnt och låta kroppen vila. Jag ska kanske inte ge kroppen allt det godis den (tror att den) vill ha idag, men jag ska se till att få i mig lite extra energi åtminstone. Och så hoppas jag att krafterna är tillbaka till imorgon!

Om annastei

www.sexy.xwgog.website --- young girls for sex meeting soft things waiting for you here.
Det här inlägget postades i löpning, träning, vila. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Välförtjänt vila

  1. Petra skriver:

    Usch vad jobbigt det låter. Men du tog dig igenom. Vissa dagar är kroppen bara svagare än andra. Så är det alltid för mig och jag blir lika frågande varje gång ”ska det va så här?!”
    Men intervallträning är sjukt jobbigt och jag måste erkänna att jag tycker det är superjobbigt att springa på max i bara en minut…usch och tillsammans med en grupp. Jag hade fått svår prestationsångest.

  2. Martina skriver:

    Klart du vågar! följ med mig på ett prova på pass får du se hur kul det är!

  3. Ping: Crosstraining « Egen svett luktar bäst

  4. Ping: En femma « Egen svett luktar bäst

Kommentera

