Comeback

Onsdag igen, och onsdag betyder löpträning med Sats inför Midnattsloppet. Efter förra veckans enorma trötthet var jag lite osäker inför kvällen, men jag försökte fokusera på att tänka positivt och programmera in hjärnan på hur stark jag skulle känna mig. Resultatet blev kanske inte fullt så starkt som i mitt huvud, men bra mycket bättre än förra veckan! Och sen ska det ju faktiskt vara jobbigt också – är det inte jobbigt så kommer jag aldrig bli starkare!

Dagens uppdrag var det lite diffusa ”springa i ett givet tempo”. För min grupp innebar det fyra kilometrar i (ungefär) 5:30-tempo, med fyra minuters vila emellan. Tempot skulle en av tränarna som sprang med oss se till att hålla, och även om det gick lite snabbt ibland så tror jag det stämde rätt bra. Som vanligt jobbigare när det blev backar, men när jag sitter här och tänker tillbaka på passet inser jag att, fasen – jag gjorde ju allt vi skulle, och jag sackade aldrig efter nämnvärt under kilometrarna. So what att jag gick lite i monsterbacken upp mot Årstabron på vägen tillbaka? Jag utförde ju resten av passet precis enligt plan. Heja mig!

Det här inlägget postades i löpning, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

