Det finns inga dåliga väder…

Det finns inga dåliga väder, det finns bara dåliga kläder… right?

Efter att ha suttit inne och tittat på regnet hela dagen insåg jag att jag var tvungen att ta mig ut och göra något ändå. Det blev en promenad. Och promenader har nåt magiskt sätt att få mig avslappnad och lugn… Jag hade kunnat svära över vädret och gå ihopkrupen och frysa, men istället bara njöt jag. Jag knatade på och tyckte det var skönt med tunna, lätta kläder, som jag ändå inte frös i. Vinden piskade på, men kom aldrig igenom mina kläder. Regnet smattrade mot jackan, men utöver nåt stänk i ansiktet och på en hand så blev jag inte det minsta blöt. Jag var som inne i min egen bubbla, där det bara var mysigt.

Notera dock att jag fått knyta knut på snörena till luvan för att få den att sitta kvar alls. Och till slut blev jag faktiskt lite blöt på ett knä, så vattenavvisande byxor vore inte så dumt. Shoppingmöjligheter!

Det här inlägget postades i träning, träningskläder. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Det finns inga dåliga väder…

  1. Ulrika skriver:

    Jag var också ute i regnet! Och håller med – bara urmysigt. Och mindre folk ute vilket är klart positivt.

Kommentera

