Paddlingskväll

Paddlingen igår blev en mycket trevlig kväll! Det var ju lite osäkert väder med risk för regn, men till kvällen blev det bara sol och inte ett enda stänk vatten (förutom de man själv skvätte upp då). Eftersom det var ett prova på-pass låg fokus på att lära sig komma i och ur kajaken, och att bara känna in känslan. Lite tekniktips fick vi förstås, och det blev mycket att tänka på på en gång, men vi höll lugnt tempo och gled mest runt en sväng på Brunnsviken. På vägen tillbaka gjorde vi en kort landstigning, mest för att testa lite tekniker för att kliva i och ur kajaken vid en strand (och så passade vi på att släcka en brand i en soptunna där någon slängt en grill…). Vid kajakklubben var det i-/urstigning vid bryggan som gällde. Och helt klart är det som instruktörerna sa – det är när man ska i och ur kajaken som det är som vingligast, och möjligen då man riskerar att plurra. Väl i kajaken sitter man riktigt stadigt, även om det förstås kan vingla till lite.

Min kajakdröm lever i alla fall vidare, och nu ser jag fram emot att få slipa tekniken lite, så det känns som att jag faktiskt kommer nånstans när jag paddlar. Och så måste jag nog gå till gymmet och träna upp axlarna lite…

Jag glömde i vanlig ordning bort att ta några bilder, så jag bjuder istället på ett foto från sambo-M:s Iphone…

Det här inlägget postades i paddling. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Paddlingskväll

  1. Ping: 2010 i backspegeln | Egen svett luktar bäst

Kommentera

