Löpning och cykling

Gårdagen bjöd faktiskt inte bara på yoga – jag hann med en liten löptur också. Eftersom löpningen varit lite pausad senaste tiden tog jag bara en kort sväng, som brukar landa på knappa 5 km. Utökade den lite dock, och klämde in tre backintervaller också. Backen var inte så brant egentligen, och jag hade gott och väl kunnat springa fler varv, men jag hejdade mig och försökte hålla fast vid att det skulle vara ett lätt uppstarts-pass. I övrigt är det kanske inte så mycket att säga… Var nog mest träning för pannbenet, och i att slappna av och tänka på annat, istället för att fokusera på hur trött jag är och hur långt det är kvar…

Idag blev det träningsvila, även om jag till slut rotat fram cykeln och pumpat den. Cyklade in till söder och tillbaka – en tur på dryga 8 km, med paus för lunch och glass mitt i :). De två veckorna fram till min semester kommer jag jobba lite mer centralt än i Kista, så nu är planen att cykla till och från jobbet åtminstone några av de dagarna!

Det här inlägget postades i löpning, spinning/cykling, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Löpning och cykling

  1. emliscious skriver:

    självklart är det vecka 25 ;)

    supernice med vardasgscykelmotion =)

Kommentera

