Saker som gör det till ett lätt val att cykla till jobbet idag:

– Jag klev upp typ direkt när klockan ringde, och känner mig nästan sådär äckligt hurtig.

– Jag tog på mig träningskläder det första jag gjorde.

– Jag orkade inte vänta på att håret skulle torka efter en tvätt igår kväll. Alltså verkar det smartast att bara trycka på en hjälm, och sen tvätta håret när jag väl är framme på jobbet.

– Efter gårdagens träning åkte jag direkt hem, men hade lämnat mina övriga grejer på jobbet. Alltså: ”Vanliga” kläder på jobbet, träningskläder hemma…

– Jag har typ komplett frukost på jobbet redan, eftersom jag shoppade mellanmålsmaterial för veckan igår.

Inte för att jag egentligen skulle behöva vara ombytt till träningskläder – det är en sträcka på ca 5 km vi pratar om. Men hey, det blir ju roligare om man kan trampa på och slippa oroa sig för att behöva sitta i intorkad svett resten av dagen!

Det här inlägget postades i planering, spinning/cykling. Bokmärk permalänken.

Kommentera

