Bästa starten!

Min morgon blev verkligen fantastisk. Njöt i fulla drag redan under cykelturen till Djurgården – cyklade längs med vattnet nästan hela tiden, solen sken och allt var vackert. Sen kom jag fram till själva yoga-passet, som visade sig vara på en äng bredvid Junibacken, med utsikt mot vattnet och mot Slottet på andra sidan. Instruktören, Joanna, var väldigt tydlig och lätt att följa, förutom att hennes röst försvann i vindbruset när vi låg ner. Hur som helst så kändes passet ganska basic och lätt, men med ett skönt flow. Och när det väl var dags för avslappningen ville man bara ligga kvar… Det var som att ligga och sola – solen värmde i ansiktet, man var avslappnad, och det kändes inte det minsta kallt. Tyvärr var jag tvungen att skynda mig vidare till jobbet, men eftersom jag cyklade så var även det en ganska behaglig upplevelse. Bra att tanka energi, eftersom jag ska ägna resten av dagen åt att sitta på ett skuggigt källarkontor.

Yoga-passen kommer som sagt tillbaka i augusti, och jag hoppas verkligen att jag kommer ha möjlighet att gå ett par gånger då också!

Hur somrigt känns inte det här? Sen visade det sig att de delade ut yoga-mattor på passet, så när jag cyklade därifrån hade jag två mattor med mig…


Ängen där vi höll till. Fast vi var kanske bara sju-åtta personer, så det var inte fullt direkt…

Det här inlägget postades i hälsa, inspiration, provapå, spinning/cykling, yoga. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bästa starten!

  1. Ping: 2010 i backspegeln | Egen svett luktar bäst

Kommentera

