Morgonpromenad

Har precis inlett min semester, och började med en morgonpromenad. Jagade inte på allt jag kunde, men höll ändå ett hyfsat tempo i ca 40 minuter. Det var varmt ute nu också, men tack vare lite moln kändes det ändå lite svalare. Skönt! Hade pulsklockan på mig, och det är verkligen otroligt hur pulsen påverkas av den väg man väljer. I början gick jag på asfalterade gångvägar, och trots att jag försökte pinna på så höll sig pulsen bestämt under 60% (där zon 1 börjar, enligt Polar). Så fort jag kom in på lite skogsvägar däremot, så stack pulsen upp 5-10 procentenheter – och då var det fortfarande ändå plan mark, bara inte riktigt lika ”tillrättalagt”. Bra början på dagen!

Det här inlägget postades i blandat, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

