Morgonlöpning

Tog mig ut för lite morgonlöpning idag, eftersom jag blev så peppad av att senaste passet gick så bra. Fick till sex st 1 min-intervaller, med 1 min vila mellan, men hjääälp vad varmt det var! Höll på att koka över när jag kom hem igen, och nu efter en lång, sval dusch, är jag återigen genomblöt av eftersvettningarna. Pust.

Nu ska jag i alla fall packa väskan och dra iväg på lite minisemester några dagar. Datorn får inte följa med, så det kanske blir lite tunt med uppdateringar ett tag. Ciao!

Det här inlägget postades i blandat, löpning, träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Morgonlöpning

  1. Vil skriver:

    Hej! Läste din kommentar inne hos Ellen (gylleneloparskor.se) och kände att jag bara måste flika in – jag känner likadant! Är inte heller särskilt snabb, mitt genosnittstempo när jag har varit ute tidigare är någonstans runt 7.30min/km – dock gjorde det att jag fick benhinneinflammation (nybörjarproblem, pressade mig för hårt! :p) så nu måste jag börja om och gå ut ÄNNU långsammare. Mer gångblandat. Kortare pass osv.

    Men! Jag är faktiskt glad ändå. :D man behöver inte göra topptider, det är ju att man trivs med detman håller på med som räknas! Hälsoeffekterna kommer på posten ändå även om man inte är supersnabb. :p

  2. annastei skriver:

    Absolut, du har såklart rätt. Jag tränar ju inte för att vinna några tävlingar, jag tränar för att det är kul och för att jag mår bra av det. Synd bara att det är så svårt att låta bli att jämföra sig med andra ibland…

Kommentera

