Crawlkurs

Det känns som att det är mycket snack om triathlon och multisport i träningsbloggarna just nu, och jag blir förstås lite lockad jag med. Utan att egentligen ha några konkreta planer (mer än att jag är sugen på att testa det mesta) har jag därför anmält mig till en crawlkurs senare i höst. Simning kan ju mycket väl vara bra träning under vintern, men när jag simmar bröstsim känner jag mig alltid lite långsam, och som att det inte är så ansträngande. Om jag lär mig crawla däremot, så tror jag det kommer kännas mer som ”riktig” träning – och så skadar det ju inte att kunna prestera lite bättre tider på eventuella tävlingar.

Och så är det ju kul att testa och lära sig nåt nytt! :)

Det här inlägget postades i blandat, provapå, träning. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Crawlkurs

  1. soffan skriver:

    Coolt! Jag kan också bara tantsim. Känns mesigt :).

    • annastei skriver:

      Ja eller hur. Jag hoppas att lite sjysst crawl, badmössa och simglasögon ska få mig att känna mig snabb och tuff istället ;)

  2. Ping: Crawlkurs nästa! « Egen svett luktar bäst

  3. Ping: 2010 i backspegeln | Egen svett luktar bäst

Kommentera

