Sko-shopping

Jag har beklagat mig några gånger nu, över de hemska blåsorna jag får av mina löparskor. En gång publicerade jag till och med bildbevis, men nu har jag verkligen börjat ledsna. Inga skavsårsplåster eller träningsstrumpor hjälper, det gör ont redan efter några kilometer, och det är inte kul. I tisdags gick jag därför in på Runner’s Store för att se om de hade något förslag på nya skor. Just när det gäller blåsor tror jag det är extra svårt att veta vad man ska göra – skorna är ju rätt för min typ av steg, men likväl började de skava efter ett tag. Och hur ska man kunna springa på löpband två minuter och veta vad som händer efter två mil i skogen? Jag fick prova två par skor, men inga kändes klockrena, och vi bestämde att jag skulle komma in igen lite senare i veckan då de skulle fått en ny leverans av Asics-skor. Ikväll gick jag dit, och hade dessutom plockat med mig båda mina senaste par skor – som lustigt nog visade sig vara av olika storlek. Fick prova en Asics GT 2140 i den större storleken, som kändes aningens aningens stor, men jag slog faktiskt till ändå. Det är värt ett försök, speciellt eftersom jag fick ett väldigt bra pris. Skon var redan nedsatt från 1400 till 699 kr eftersom det var förra årets modell, men eftersom mitt senaste skoköp hos dem ju inte gjort mig riktigt nöjd fick jag dem för bara 350 kr. Halva priset på halva priset – det tycker jag är riktigt bra service! Jag får helt enkelt testspringa, och känns de inte bra har jag ändå inte förlorat alltför mycket pengar…

Det här inlägget postades i löpning, träningskläder. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sko-shopping

  1. Ping: Kaputt « Egen svett luktar bäst

Kommentera

