Laddad

Dålig bild, bra mat

Så här mumsig mat laddade jag med tidigare idag, när jag åt lunch på Kalori i centrala Stockholm. Känns som att fokus ligger på nyttig mat, och man utgår ofta från en proteinkälla, för att sedan välja tillbehör. Man kan även lätt välja lågt GI, genom att antingen utesluta kolhydrater helt, eller ta t ex quinoua, som jag gjorde. I övrigt innehöll min tallrik även kycklingfilé, bönsallad, tandoori-sås och grönsallad. Bra tips om man vill äta gott och nyttigt, hemsidan (är under omarbetning men) finns här! Medan jag väntade på att få beställa fick jag dessutom en kupong som berättigar till en gratis provträning på Balance – kul, och ytterligare ett tecken på att man är på en hälsovänlig restaurang!

Det här inlägget postades i kost. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Laddad

  1. Daniel skriver:

    Meh, en restaurang som heter Kalori borde ju servera mat med mycket kalorier tycker jag. Skulle vara besviken om de inte hade tre sorters bearnaise att välja mellan.

  2. Suzan skriver:

    proteingröt med chockladsmak fungerar skitbra, serveras m hallon eller kokos eller banan eller ngt annat gott :D

Kommentera

