Drömvecka

Nedan är mina Sats-bokningar för veckan som kommer. Det är faktiskt lite av höstens dröm-träningsvecka, skulle jag säga, åtminstone vad gäller passen på Sats. Sen tillkommer löpträning inför Topploppet på tisdag, och helgen är vikt åt långpass på cykel och/eller löpandes. Det här kommer förstås växla lite över tid också – om två veckor är löpträningen på tisdagar över, och jag vet inte riktigt hur länge man kommer kunna cykla utomhus. Så småningom kommer alltså cardio-passen (tis, tors, lör, sön) att mer och mer övergå till spinning och löpbandsträning.

Jag är medveten om att det är ett ganska tufft schema, utan dagar med helvila. Därför räknar jag inte heller med att genomföra allt detta varje vecka. Eller rättare sagt – jag kommer ha det som mål, men skulle jag lyckas varje vecka skulle jag istället behöva lägga in vila, aktivt. Nu vet jag istället att jag utan dåligt samvete kan stryka ett eller två av cardio-passen, om det skulle behövas av någon anledning. Tittar man noga på schemat ser man dessutom även att trots att det innehåller träning varje dag, så är det inte speciellt högintensivt. Måndagen innehåller till exempel bara en timmes yoga, och onsdagens 30 minuter core räknar jag praktiskt taget som vila. Dessutom gillar jag spridningen över morgon-, lunch- och kvällspass, och att alla pass verkligen känns viktiga och roliga. Alltihop mycket bra förutsättningar för att jag faktiskt ska lyckas genomföra den planerade träningen, vecka efter vecka!

Det här inlägget postades i planering, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Drömvecka

  1. Ping: Eureka – ett träningsschema! | Egen svett luktar bäst

Kommentera

