Frisk på jobbet, sjuk hemma?

Jag blir inte riktigt klok på om jag är sjuk eller inte. På morgonen när jag vaknar har jag ont i halsen, hostar och känner mig eländig. Så fort jag kommit igång och t ex kommit till jobbet, däremot – då känner jag mig pigg och som vanligt. Och sen på kvällen, nån gång runt 22 när det börjar bli dags att sova, så börjar jag hosta igen. Under en och samma dag hinner jag växla flera gånger mellan att tro att jag inte kan träna, till att bestämma mig för att packa träningsväskan till morgondagen, till att tänka att det nog ändå inte är en bra idé. Jag är liksom varken sjuk eller frisk – jag blir galen! Tror ni jag kan träna lite försiktigt, eller är det vila som gäller?

Det här inlägget postades i blandat, sjukdom. Bokmärk permalänken.

Kommentera

