Musikminne

Är det bara jag, eller kan ni också koppla ihop vissa låtar väldigt starkt med ett specifikt träningspass? Nedanstående låt är ingen jag skulle gillat i vanliga fall, men nu blir jag glad så fort jag hör den, eftersom jag kopplar ihop den med så mycket träningsglädje och pepp. Den gick igång på bilradion ikväll, och direkt flyttas jag tillbaka till spinningpassen på onsdagkvällar på Friskis Hornstull (för jag vet inte hur många år sen…), och ser Patriks glada ansikte på instruktörscykeln framför mig. Det är ett riktigt positivt träningsminne för mig!

Nedanstående låt förekom även den på samma pass, och det är samma sak här. Jag skulle aldrig lyssna på Danny egentligen, men nu räcker det med att jag hör de första tonerna för att jag ska få positiva associationer. Den gick visst inte att visa direkt i blogginlägget, så ni får klicka er vidare till youtube för att titta…

Det här inlägget postades i blandat, träning. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Musikminne

  1. soffan skriver:

    Oh ja, musik bär alltid med sig en massa minnen, och vissa låtar som man ALDRIG skulle lyssnat på annars blir bra för att de är grymma att träna till :) !

Kommentera

