Mission accomplished

Det tog en timme, fem köer och 4000 kr, och jag blev svettig och hungerdarrig på köpet, men nu äger jag både längdskidor, stavar och pjäxor. Kände mig ganska bortkommen i butiken och inledde närapå alla samtal med ”eh, jag har inte åkt sen jag var liten, jag har ingen koll… vad behöver jag?”. Men jag tror det blev bra! Stavar tog jag de billigaste eftersom jag ändå inte tror det kommer påverka mig som nybörjare så mycket. Pjäxorna har jag ingen vana av hur de ska sitta, men baserat på expeditens tips, och att de kändes riktigt sköna, så tror jag jag valde rätt där med. Och vad gäller själva skidorna så blev det ett par Fischer RCR Classic Vasa, som ändå bara kostade en hundralapp mer än modellen under. Just nu är alltihopa kvarlämnat i butiken för att skidorna ska grundvallas och få bindningar fästa på sig, men om två veckor ska jag hämta ut dem, och sen väntar jag bara på snön!

En bra sak med att jag köpte just på Alewalds är dessutom att jag nu gratis kommer kunna vara med på deras vallningsskola, samt den teknikinstruktion som kommer arrangeras senare under säsongen. Mycket välbehövligt för ett totalt blåbär som jag…

Det här inlägget postades i halvklassikern, längdskidor. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Mission accomplished

  1. Daniel Jonsson skriver:

    haha, vilken proffsbloggare du är, låter precis som sponsrat inlägg på kissies.se :-)

  2. Ping: 2010 i backspegeln | Egen svett luktar bäst

Kommentera

