Presenter!

Jag måste ha varit helt sjukt snäll det senaste året, för jag har fått så fantastiskt många och fina presenter! Eller så är det bara mina vänner och familj som är helt sjukt snälla, eller kanske en kombination av båda…

En hel del prylar var förstås träningsrelaterade. Jag har t ex fått skidvalla, både för glid och fäste. Dessutom ett nytt underställ från Craft, och en ordentlig fotpump med tryckmätare till cykeln. Och så ett par hörlurar som är både svett- och vattentåliga, och sitter på med en extra bygel över örat – alltså mycket lämpliga för löpning och liknande. Igår fick jag dessutom något som till en början förbryllade mig lite – dvs innan jag insåg att det var en foam roller i paketet! En foam roller är en slags avlång, ganska hård skumgummicylinder, som används för djupmassage och stretch, genom att man lägger sig på den och rullar fram och tillbaka. När jag la mig på den för att testa lite snabbt var min första reaktion att det gjorde oooont, men när jag fått kläm på det tror jag det är väldigt användbart. Nedan är ett litet klipp med olika stretchövningar, men jag skulle gissa att det finns många många fler… Bara att börja rulla!

Det här inlägget postades i träningsprylar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Presenter!

  1. traningsgladje skriver:

    oooh, grattis! och tack för foamrollerlänk!!!

  2. Ping: 2010 i backspegeln | Egen svett luktar bäst

Kommentera

