Ledig fredag

Medan många jobbat halvdag idag var vi helt lediga. Jag firade genom att ta sovmorgon, och vaknade sen till strålande sol. Jag hade redan tidigare planerat för en promenad på förmiddagen, och med det vädret var det extra lockande. Åt frukost, och drog sen fram träningskläder och gåstavar. Tyvärr hann det bli lite molnigt tills jag kom ut (bara för att bli soligt igen när jag gått färdigt…), men så här års är man ju inte bortskämd med dagsljus, så det var skönt ändå. Hann med dryga åtta kilometer på ca 75 minuter, så jag pinnade på riktigt bra. Körde nån form av naturliga intervaller och sprang uppför alla backar jag kom till. Grymt sätt att få upp pulsen! Tyvärr ville inte mitt pulsband samarbeta, utan sa konsekvent 0% puls, men jag skulle gissa att det var ett rätt bra, lågintensivt pass. Hade för övrigt på mig nya gps-poden, som äntligen äntligen fungerade precis som den skulle. Smutt, som man säger.

Soldis över Årstaviken

Det här inlägget postades i träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

