Hundsim

Jodå, jag kom upp i morse, och iväg till simhallen. Jag funderade både en och två gånger över hur smart jag egentligen var, som skulle gå upp och ut i kolmörkret klockan sex, när vanliga människor ligger kvar i en varm säng. Men när jag väl var vaken var det ju ingen idé att somna om, och jag påminde mig själv om att jag ju faktiskt ville simma. Lika bra att gå upp alltså.

Så här i efterhand känns det som att jag lika gärna hade kunnat sova den där extra timmen… Idag var en sån dag när verkligen ingenting stämde. Inget flyt i rörelser eller andning, och bitvis kändes det mest som att jag simmade hundsim, eller bara plaskade runt lite planlöst. Jag hade ingen där som kunde berätta för mig vad jag gjorde fel, och själv hade jag ingen aning, så det blev ingen förbättring under passet heller. Faktum är att jag ville ge upp redan efter tio minuter, men jag höll åtminstone ut en halvtimme. Blä. Ser fram emot lördagens lektion, när jag hoppas jag kan få lite tips om hur jag ska få ordning på min simning.

Det här inlägget postades i simning, träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hundsim

  1. Ping: Lördagssim « Egen svett luktar bäst

  2. Ping: Vecka 45 « Egen svett luktar bäst

Kommentera

