Spontan mördar-kinesis

Fredagar är vanligtvis en väldigt bra träningsdag för mig – jag brukar köra yoga på morgonen, shape på lunchen, eller båda. Idag hade jag inte möjlighet att gå på något, och kände mig helt vilsen… vad skulle jag nu träna? Som tur är kollade jag schemat strax innan lunch, och såg att det fanns plats kvar på kinesis-passet en halvtimme senare. Perfekt – tryckte i mig ett par små mackor, och drog dit. Och alltså – kinesis är verkligen sjukt bra träning. Varför glömmer jag bort det och kör en massa annat för? Cirkelträning är ju verkligen grymt! 45 eller 60 sekunder åt gången, vi körde olika styrkeövningar varvat med mer pulshöjande övningar i form av olika hopp. Blev helt slut i kroppen, och det finns en stor risk att jag inte kommer orka lyfta armarna i helgen…

Faktum är att jag nog faktiskt måste fundera på om jag inte ska byta ut den vanliga fredags-shape:n mot fredags-kinesis istället. Fördelarna är många – passet ligger t ex 30 min tidigare, så man slipper sitta och bli hungrig innan, och få jättesen lunch efter. Dessutom var det bara 45 minuter, vilket är bra om det känns stressigt att hinna tillbaka till jobbet. Jag tror knappast att det blir mindre effektivt än shape bara för att den kvarten saknas, här var det fullt ös hela tiden. Och dessutom slapp jag den vanliga kalabaliken i omklädningsrummet, när en hel shape-klass ska försöka duscha samtidigt. Idag hade jag typ halva omklädningsrummet för mig själv istället – lugnt och skönt. Dessutom gav det mig ro att försöka mig på en Soffan-pose framför spegeln, efter väl utförd träning. Att bilden är så suddig beror på att mina armar var tämligen skakiga…

Det här inlägget postades i styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

