Lördagssim

Min utvecklingskurva när det gäller crawl går verkligen upp och ner, och idag gick det helt plötsligt jättebra! Vi fick börja med att titta på lite videoklipp på folk som simmade, och pratade lite om teknik – vad de gjorde bra, vad som var dåligt, vad man skulle tänka på osv. Lite teori helt enkelt, innan vi hoppade i bassängen och fick öva på praktiken. Vi var bara fem stycken där idag, varav en var helt ny och fick lite specialundervisning, så det var gott om plats i bassängen och mycket fokus från ledarna. Jag skulle visserligen inte ha något emot ännu lite mer feedback, men man får väl anta att om de inte säger något så är vi på rätt spår. Jag fick lite tips om att försöka sträcka på vristen, för att därmed få rakare ben och försöka få till en bättre benspark. I övrigt såg det tydligen riktigt bra ut, så nu blir nästa utmaning att försöka få upp tempot i rörelserna, utan att för den skull tappa tekniken. Hittills har jag legat och glidit väldigt mycket på varje tag (i ”stålmannen”-position), för att fokusera på varje rörelse, men nu är det läge att försöka få lite mer flyt i simningen. Mot slutet gick det riktigt bra, och jag lyckades för första gången  simma en hel bassänglängd (25 meter) i ett svep, utan att behöva stanna upp mitt i. Dessutom kunde jag upprepa det direkt efter, så det var inte bara tillfällig tur ;) Framsteg! Nu längtar jag riktigt efter att få simma igen, för idag var det superkul!

Det här inlägget postades i simning, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

