Tankevurpa

Gick upp tidigt för att hinna till morgonspinning kl 06:45. Tyckte jag hade ganska gott om tid, men fick ändå stressa på slutet och blev lite senare än planerat ut genom dörren. Men det var inte förrän jag kom ner i t-banan som jag började titta på klockan och fundera hur jag egentligen hade tänkt att jag skulle hinna… På något sätt hade de tio minuter det tar att gå till t-banan, och de tio minuter det tar att åka t-bana, slagits ihop till bara tio minuter i mitt huvud. Alltså stod jag på perrongen hemma en kvart innan passet skulle börja, och hade inte en chans att hinna… suck!

Klev in i receptionen samtidigt som passet började, och hade ingen lust att smita in alldeles för sent och störa, så jag ställde mig på en crosstrainer istället. Tyvärr var nyheterna och morgonsofforna som var på tv väldigt dåliga som underhållning… man behöver ju nånting textat när det inte är nåt ljud på! Mina höfter, som är lite trötta efter löpningen i söndags, var inte heller så sugna på crosstrainer, så jag ledsnade ganska snabbt och flyttade mig till en roddmaskin istället. Bra mycket skojigare faktiskt, men ändå rätt trist i längden… En halvtimmes träning totalt var allt jag fick ihop, men det är åtminstone bättre än inget. Nästa tisdag ska jag försöka komma ihåg att gå hemifrån 06:05, och inte 06:15…

Det här inlägget postades i blandat, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

