Yoga och spinning med träningsvärk

Träningsvärken efter söndagens cirkelträning är inte nådig. Och allra värst är det i vaderna – det känns som att någon bytt ut själva musklerna, och istället monterat in stockar, så stela och trötta är de. Kanhända var det de snabba stegen upp och ner på stepbräda som gjorde det, speciellt när instruktörs-Sandra ibland kom och vrålade ”Tempooo!” och själv ställde sig bredvid och trampade på ännu snabbare. Gårdagens yogapass borde gjort lite för att mjuka upp och sträcka ut musklerna, men inte tillräckligt. Jag hade nog behövt stå i hunden minst en halvtimme för att bli helt utstretchad… Det var åtminstone skönt med yoga, och kändes lagom jobbigt. Fast balansen var verkligen inte med mig igår. Vi fick göra en del nya övningar, och ibland var det nästan så att jag välte så fort jag lyfte ena foten. Well well, jag har fått inpräntat att balans handlar om dagsform, så jag försöker hålla fast vid den inställningen… nästa gång går det bättre!

De trötta benen var med mig på morgonens spinning för Terese också, där det ändå gick riktigt bra. Idag var det ett nytt upplägg, som innebar tre trappor i tre steg, där intensiteten höjs för varje steg i trappan. Efter det högsta steget går man ner till steg ett igen, för att sen återigen öka. Skönt att lyckas komma upp för morgonträning – det var ett tag sen nu – men nu när jag landat på kontoret känner jag mig både kall och trött. Blir nog en hel del te under dagen, kan jag tänka mig…

Det här inlägget postades i spinning/cykling, träning, yoga. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Yoga och spinning med träningsvärk

  1. Ping: Svarta Lådan « Egen svett luktar bäst

Kommentera

