Sportförrådet

Ett problem med att träna mycket är att man även behöver mycket förvaringsutrymme. Byrålådan är sedan länge överfull med träningskläder, men på senare tid har jag dessutom samlat på mig så mycket utrustning att jag inte vet var jag ska göra av allt. Vi har en klädkammare i lägenheten, som är lite för liten för att kunna inreda på något vettigt sätt, så hittills har den mest fungerat som förråd. Nu kan man nästan börja kalla det sportförråd, för det är där jag tryckt in allt. Hur gör man egentligen för att få plats med alla prylar – ska jag bli tvungen att flytta till hus för att kunna fortsätta min träning? Hur gör ni andra?

Racercykel, längdskidor och -stavar, intryckt bland en massa annat junk. Yogamattan och min foam roller står precis till vänster, utanför bild. Långfärdsskridskorna har fått flytta ner i källaren. Skor, hjälm och liknande försöker jag hålla i hallen…

Det här inlägget postades i träningskläder, träningsprylar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

