Veckostart

Jag har börjat veckan som jag brukar – med yoga igår kväll och spinning i morse. Men som vanligt har jag inte hunnit blogga om det… Efter yogan måste jag snabbt försöka varva ner, packa nästa träningsväska och gå och lägga mig, och efter morgonspinningen går jag ju till jobbet, och har inte riktigt tid att prioritera långa blogginlägg. Nåväl, jag vet inte om det är sådär jättemycket att säga om de här passen heller. Jag kände mig ovanligt stark i triangelpositionerna på yogan, men när instruktören började blanda in olika armbalanser var jag helt lost. Jag förstår inte ens vilken muskel jag ska försöka använda för att lyckas komma upp i de där positionerna, och tycker det känns som en fysisk omöjlighet. Fast några lyckas ju…

Yogapositionen kråkan. Omöjlig, om ni frågar mig…

Spinningen för Terese var kul, och som vanligt är jag trött när vi börjar, men ordentligt vaken efter passet. Jag är glad varje gång jag lyckas ta mig dit – när klockan ringer vill jag alltid helst sova mer, men det är sååååå värt det varje gång jag tar mig till ett morgonträningspass!

Det här inlägget postades i spinning/cykling, träning, yoga. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Veckostart

  1. Russin skriver:

    Jo tack! Jag förstår verkligen den där känslan av att vissa yogapositioner är omöjlig, men det är de ju inte eftersom det finns folk som klarar av dem :-) Det är bara att kämpa på!

    • annastei skriver:

      Jo, det är bara så svårt att öva när man inte begriper ens hur man ska börja… Men nån dag ska jag väl fatta ;)

  2. Ulrika skriver:

    Ta det lugnt. Armbalanserna känns helt omöjliga i början men helt plötsligt blir de självklara. Nåja, nästan självklara iaf. Hoppas barsen blev bra!

    • annastei skriver:

      Åh, jag får hoppas på det då, för det vore ju coolt att kunna… Barsen ligger i kylen och ska provsmakas imorrn, men det luktar åtminstone gott :)

Kommentera

