Maxpuls: 103%

Jag smet iväg på ett kinesis-pass på lunchen idag, och jag står verkligen fast vid att sådana former av cirkelträning är sjukt bra träning. Bara ett 45 minuter långt pass, men vi hann med tolv olika övningar, tre varv, i 60, 45 resp 30 sekunder. Dessutom blir det väldigt bra stämning när alla kör så hårt de kan – man hejar på varandra, frustar av trötthet, och skämtar så fort det finns tillfälle. Jag gillart! Idag var övningarna:

– utfallssteg bakåt med rotation åt sidan (i kinesis-maskin)

– bicepscurl och axelpress (i kinesis-maskin)

– sneda situps, varannan sida varannan gång

– burpees med händerna på en bosu-boll

– höftlyft med ett ben rakt, och benbyte i luften genom ett litet ”hopp”

– arm extension, ståendes lätt framåtlutad, med en stång som lyftes upp över huvudet

– dips

– växling mellan plankan och att skapa en ”bro” ståendes på händer och fötter

– hoppa över resp krypa under den som gör plankan/bron

– utfallssteg bakåt med rodd (i kinesis-maskin)

– benböj med axelpress (i kinesis-maskin)

– ”skidåkaren” – benböj och stakningsliknande armövning (i kinesis-maskin)

Efter det var jag ganska mör, minst sagt. Svetten rann i floder, och ansiktet var knallrött. Och ja, pulsklockan hävdade åtminstone att jag haft en maxpuls på 103% under passet. Puh…

Men nu är det hög tid att hoppa i säng… Imorgon blir det tidig uppgång, för att ge mig ut och åka lite skidor!

Det här inlägget postades i styrketräning, träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

