Sats introducerar löpträning

Nya numret av Fitness Magazine damp ner i brevlådan idag, och jag behövde inte bläddra många sidor innan jag stötte på en mycket glad nyhet:

Sats kommer under våren köra Dynamic Training for Runners – en gruppträningsklass med löparspecifika övningar för styrka, kondition, balans och smidighet. Jag tror det ligger helt rätt i tiden, nu när löpning är populärare än nånsin, och många verkar gå mot mer grenspecifik träning. Själv kommer jag garanterat försöka vara med på de här klasserna – kommer du?

Tittar man längre ner på sidan ser man även att Sats verkar vara på väg att uppdatera sin logga. Och kanske är det mest att det känns ovant, men jag tycker nog inte den nya är så bra… Av någon anledning associerar jag dessutom till biluthyrningsfirmor… Är det kanske Hertz logga som är lite lik, eller är jag bara förvirrad?

Det här inlägget postades i aktuellt, inspiration, löpning. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Sats introducerar löpträning

  1. Träningsglädje skriver:

    kul med grenspecifika klasser!!! hoppas det kommer en skidklass till nästa höst! :)

    • annastei skriver:

      Åh, det vore verkligen en bra idé! Fast jag vill nog helst ha en längdåkningsspecifik, och jag gissar att du tänker på en för utförsåkning… men det kanske går att kombinera! :)

  2. Russin skriver:

    Jag kommer garanterat att testa, jag ser fram emot det!

  3. Pia Närman skriver:

    Verkar det inte som om Hertz också bytt logga? Så nu är de inte riktigt lika lika.

Kommentera

