Mål för 2012…

Det fanns ju ett specifikt reportage i Runner’s world, som var extra intressant, men det såg jag inte förrän jag började bläddra i tidningen. Och i och med detta tror jag det är dags att avslöja det jag hintade lite kryptiskt om tidigare

Här är en ledtråd:

Yes… utmaningen som får det att pirra i magen redan nu består nämligen av att springa New York marathon 2012!

Tanken hade snurrat lite i huvudet redan innan – loppet kommer sammanfalla med min 30-årsdag, och lite kul låter det ju att fira den i New York… Att då samtidigt springa min första mara… ja, det kanske vore något? Men som sagt så hade jag bara haft det lite i bakhuvudet, och låtit tanken ligga och gro… Det var ju fortfarande länge kvar till 2012 – trodde jag, åtminstone. Det var innan jag plötsligt läste hos Anna att anmälan redan öppnat, långt tidigare än jag var beredd på. Blev lite rädd att platserna skulle ta slut snabbt, luftade mina tankar för Linda, som blixtsnabbt svarade med ”jag anmäler mig om du anmäler dig!”, och sen var det inte så mycket mer att fundera på – bara att att ta steget, fylla i formuläret, klicka på knappen, och kliva rakt ut i luften. Långsamt funderande, och sen i raketfart när beslutet väl fattades, alltså. Men det är ungefär så jag brukar komma fram till mina bästa beslut – jag låter tanken mogna långsamt, och när jag väl tar steget går det ofta ganska snabbt. Det gör att det kan tyckas komma plötsligt och från ingenstans för utomstående, men själv har jag alltid funderat igenom det hela noga.

Ibland undrar jag ändå vad jag egentligen gett mig in på… Jag har aldrig sprungit längre än en mil, och blotta tanken på att springa i (troligtvis mer än) fyra timmar i sträck gör mig skräckslagen. Tröstar mig med att det är nästan två år kvar, så än så länge kan jag fortsätta att skjuta upp nervositeten, och tänka att jag har gooooott om tid på mig. Och försöka låtsas att det mest är en semester i New York, där jag aldrig tidigare varit – vi ska ju bara passa på att ta en liten joggingrunda när vi ändå är där! Men efter HalvVasan är det nog hög tid att börja ta löpningen på lite mer allvar…

Det här inlägget postades i konvent/event, löpning, planering. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mål för 2012…

  1. Thomas skriver:

    Lustigt, jag har just avslutat samma artikel i Runners och loggade in en stund och hittade din sida!
    Jag är också föranmäld till NYC 2012… ska bli SÅ COOLT! :-)

  2. Helena skriver:

    Åh…jag har också tänkt tanken inför 2012…kanske dags att slå till..? :)

    • annastei skriver:

      Man tror ju att det är långt kvar, och jag hade som sagt tänkt fundera på saken ett tag till… Men nu ska man ju föranmäla redan nu, så det är bara att köra! :)

  3. Ping: 2010 i backspegeln | Egen svett luktar bäst

Kommentera

